DLA PILOTA
Adres: Lotnisko Wilamowo, 11-400 Kętrzyn
tel +48 | 89 752-45-21; +48 | 503-172-816
e-mail: biuro@lotniskoketrzyn.pl
Kontakt radiowy: Kętrzyn Radio – 119.580 MHz
Położenie geograficzne lotniska:
54°02′ 58.86″N 021° 25′ 34.49″E
Położenie lotniska w stosunku do miejscowości Kętrzyn:
(kierunek/odległość) 130 °/3,8 km
Współrzędne punktu ARP wg. WGS84:
długość geograficzna 0210 25’34.49″ E
szerokość geograficzna 540 02’58.86″ N
Wzniesienie nad poziom morza:
137 m/449 ft.
Charakterystyka lotniska:
- Lotnisko położone na płaskowyżu, otoczone licznymi polami uprawnymi.
- Lotnisko nie posiada istotnych przeszkód wysokościowych.
- Główna droga startowa- trawiasta: długość (DS)1105 m,szerokość (DS) 50 m
Kierunek kręgów - w przypadku braku kierownika lotów - obowiązuje krąg zachodni
Oznaczenia pasa startowego:
- białe ograniczniki co 200 m i białe chorągiewki co 50 m,
- na końcach pasów startowych ograniczniki w biało-czerwone pasy
ATZ EPKE
Dla pilota
Charakterystyka przedpola: Lotnisko położone na płaskowyżu, otoczone licznymi polami uprawnymi.
Nie posiada istotnych przeszkód wysokościowych
Lotnisko
1. Budynek administracyjno-portowy
2. Hangar – serwis
3. Baza paliw
4. Niesprawne – wyłączone z eksploatacji fragmenty
starych pasów startowych
5. Trawiaste pole wzlotów z czynną drogą startową
na kierunku
a) 335°
b) 155°
Infrastruktura części starego lotniska (stojanki)
– wyłączona z eksploatacji
Charakterystyka lotniska
1. Główna droga startowa
Wymiary: długość: 1105 m, szerokość: 50 m | |
Oznaczenia pasa startowego: | |
nocne: przenośne latarnie elektryczne | |
Oznaczenie strefy przyziemienia: dzień: litera T na życzenie lub w lotach szkolnych | |
noc: litera T wyłożona ze świateł białych | |
Kierunek podejścia: 150° ; 330° | |
Rodzaj nawierzchni: trawa |
Procedury lotów
Loty VFR w dzień w warunkach nie gorszych niż: – podstawa chmur: 150 m – widzialność: 1,5 km | |
Loty VFR w nocy w warunkach nie gorszych niż: – podstawa chmur: 500 m – widzialność: 5 km | |
Kierunek kręgów: -wg uznania dowódcy statku powietrznego lub, jeżeli działa służba AFIS, zgodnie z poleceniem kierownika lotów | |
Pola awaryjnych lądowań: Okoliczne pola uprawne |
Zasady wyznaczania orientacji
Utrata orientacji geograficznej w rejonie lotniska – przyjąć KD=90° i po wyjściu na linię jezior Mamry i Śniardwy – wznowić orientację szczegółową i wykonując lot wzdłuż drogi Giżycko – Kętrzyn powrócić na lotnisko. | |
Można wykorzystać linię kolejową przyjmując KD=180° po doleceniu do linii kolejowej, lecąc w kierunku zachodnim wznowić orientację szczegółową. | |
Przy utracie orientacji geograficznej na północ od lotniska | |
Przy utracie orientacji geograficznej na poludnie od lotniska: |